W dniu dzisiejszym odbyła się konferencja prasowa Alior Banku, na której przedstawiono wyniki banku za rok 2013. Padła też informacja, która w wolnym tłumaczeniu brzmiała: "Markę Alior Sync zamieniamy na współpracę z T-Mobile."
Dobre wiadomości są takie, że klienci tej zmiany w ofercie produktowej (zarówno w zakresie świadczonych usług, jak i ich cen) nie odczują różnicy. Co więcej, Alior Bank zapowiada, że pojawią się nowe możliwości i benefity. Bank uspokaja i mówi, że klienci na tych zmianach mogą tylko zyskać.
Od strony prawnej bank utrzymuje, że "Klienci Alior Sync są klientami Alior Banku i nimi pozostaną". Co ciekawe jednak, kiedy przychodzimy do placówki Alior Banku i chcemy wpłacić pieniążki na rachunek w Alior Sync - nagle okazuje się, że są to dwa oddzielne banki i za taką operację musimy zapłacić. Jak to w końcu jest, panie Wojciechu Sobieraj (prezes zarządu Alior Bank - przyp. red.)?
Nie mniej, jak informuje nas Alior Sync na kanale Wirtualnego Oddziału:
"Dotychczasowe umowy zawarte przez Klientów Alior Sync pozostają w mocy i nie będą wymagały aneksowania. Nie ulegną również zmianie wynikające z nich prawa i obowiązki, wysokość opłat, ani numery rachunków Klientów. Wszystkie szczegóły odnośnie funkcjonowania konta pozostają bez zmian.
Jeżeli pojawią się jakiekolwiek wyjątki w tej kwestii Klienci zostaną o tym poinformowani z wyprzedzeniem."
Pytacie, czy w związku ze zmianami karty płatnicze będą wymieniane - odpowiadamy - nie będą.
Z wiadomości przekazanych przez bank wynika, że zmieni się kolorystyka, która dla klientów nie jest szczególnie istotna.
Od 5 marca bieżącego roku klienci banku mają dostęp do usługi MyWallet udostępnianej z ręki T-Mobile. MyWallet jest niczym innym jak mobilnym "portfelem", dzięki któremu możemy płacić zbliżeniowo telefonem komórkowym w ponad 140 000 punktów obsługi w Polsce. O tym jednak innym razem.
Alior Sync od lipca 2012 jest nieprzerwanym liderem bankowości internetowej. Aprobatę konsumentów zyskał bezwarunkowo bezpłatnym kontem osobistym z nowoczesnymi funkcjami, jakich w polskim sektorze bankowym nigdy nie było. Zdobywca nagrody "Złoty Bankier 2012" w kategorii najlepsze konto osobiste, jak i zwycięzca 12. edycji rankingu Przyjazny Bank "Newsweeka" w kategorii Banki w Internecie.