„Operator T-Mobile nie ma dostępu do danych klientów byłego Alior Sync.” A SMS-y klienci dostają...

Klientka byłego Alior Sync (dziś T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank) dostała SMS-a od T-Mobile w sprawie przeniesienia numeru. Następnie zadzwoniła zapytać, skąd firma reprezentująca operatora ma jej numer. Odpowiedź konsultantki: „Po połączeniu się T-Mobile z Alior Sync mamy dostęp do bazy danych klientów i w ten sposób możemy zweryfikować czy posiada pani numer w naszej sieci.


Po rebrandingu Alior Sync klienci nowego, połączonego banku, za sprawą współpracy Alior Banku z operatorem telefonii komórkowej T-Mobile zostali zapewnieni, że operator T-Mobile nie będzie miał dostępu do bazy danych klientów byłego Alior Sync bez ich zgody. Tym samym można być spokojnym o nagły, nieprzewidziany telefon z ofertą marketingową, czy SMS-y reklamowe.


Zdarzają się sytuacje, w których operatorzy telefonii komórkowej [rzekomo] losowo wybierają numer telefonu i wysyłają SMS-a z prośbą o możliwość przedstawienia oferty handlowej przez konsultanta.

Jeden z autorów OtwieramKonto.pl otrzymał takiego SMS-a na początku kwietnia. Numer telefonu służy koledze z redakcji jedynie do kodów autoryzacyjnych wysyłanych przez banki. Wiadomość nadeszła od operatora T-Mobile, ale to o niczym nie świadczy. Pewnie redakcyjny kolega został szczęśliwie wylosowany, szczególnie że przyznał, iż to pierwszy tego typu SMS jaki dostał. :-)


T-Mobile widocznie postanowiło częściej polosować numery, bo na fanpejdżu T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank coraz częściej widzimy wpisy klientów byłego Alior Sync wyglądające na przykład tak:

SMS z propozycją zmiany sieci do klienta T-Mobile Usługi Bankowe
Kolejny przypadek SMS-a do klienta T-Mobile Usługi Bankowe od operatora T-Mobile
Pracownik banku odpowiada, że wiadomości te nie mają żadnego związku ze współpracą T-Mobile i Alior Banku. 
A więc bank ma czyste sumienie, a klienci niepotrzebnie identyfikują SMS-y od operatora T-Mobile z nowym wcieleniem Alior Sync.


Stanowisko banku nie pokrywa się jednak z opinią jednej z klientek T-Mobile Usługi Bankowe, która zadzwoniła do podmiotu reprezentującego operatora T-Mobile w celu dowiedzenia się, skąd operator T-Mobile wszedł w posiadanie jej numeru oraz informacji, czy klientka posiada numer w sieci T-Mobile. Poniżej wypowiedź konsumentki oraz część dyskusji.

Rozmowa klientki T-Mobile Usługi Bankowe z konsultantem T-MobileRozmowa klientki T-Mobile Usługi Bankowe z konsultantem T-Mobile - dyskusja

Rozmowa z konsultantką na pewno była nagrywana, dlatego nie byłoby problemu ze sprawdzeniem wiarygodności tej historii. Skoro operator T-Mobile na pewno nie ma dostępu do bazy danych klientów byłego Alior Sync - w tej sytuacji może dziwić odpowiedź konsultantki. Czym mogła być podyktowana?


Co Wy o tym sądzicie?

Komentarze   

Bonifacy
Bonifacy 2014-05-11 00:06
Wniosek po przeczytaniu artykułu jest jeden: LECĄ Z NAMI W CIU*A!!!!
Cytuj | Zgłoś
Ewa
Ewa 2014-05-13 12:00
Ych, właśnie chciałam konto w AS czyli T mobile otworzyć i teraz się zastanowię :|
Cytuj | Zgłoś
Oporny na kity
Oporny na kity 2014-05-16 23:43
Dziekuję za numer. Dodałem do swojej bazy blokowanych numerów. Nawet mnie nie interesuje co maja mi do zaoferowania, bo SAM wybieram telekomy, banki etc.
Cytuj | Zgłoś
Łukasz Otlewski
Łukasz Otlewski 2014-05-16 23:55
Takich numerów jest kilka. Pewnie z powodu właśnie takich zapobiegliwych osób, jak Ty. Z moich obserwacji wynika, że zmienia się ostatnia cyfra na końcu.
Czyli na początku kwietnia T-Mobile wysyłało SMS-y z numeru 664078481, teraz wysyła z 664078482, jeszcze wcześniej było z zerem. Jeśli taką mają metodę to niedługo będzie z trójką na końcu. Zależne od tego, jak szybko "spalą" sobie numer. ;-)
Dzięki za komentarz, pozdrawiam!
Cytuj | Zgłoś
thomas
thomas 2014-05-27 12:07
Przepisy Prawa telekomunikacyjnego: art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego : zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. Natomiast w myśl art. 209 ust. 1 pkt 25 Prawa telekomunikacyjnego, kto nie wypełnia obowiązków uzyskania zgody abonenta lub użytkownika końcowego podlega karze pieniężnej.
Cytuj | Zgłoś