Wirus atakuje klientów mBanku! Uwaga!

Klienci mBanku znowu zaatakowani! Tym razem w skutek działania szkodliwego oprogramowania niektóre osoby mogły zobaczyć fałszywy komunikat o wymogu dodatkowego „rachunku ubezpieczenia”. Był to kolejny atak phishingowy w celu wyłudzenia wrażliwych danych.

 

mBank informuje, że nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia od realizowanych transakcji.

Jeśli w trakcie korzystania z bankowości natrafiłeś na komunikat o konieczności założenia dodatkowego „rachunku ubezpieczenia”, niezwłocznie zgłoś się do banku oraz przeskanuj komputer lub inne urządzenie służące Ci do logowania programem antywirusowym.

„Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że jedno z urządzeń, z których klient loguje się do serwisu transakcyjnego, zostało zainfekowane wirusem typu Trojan. Nie należy wprowadzać żadnych danych, czy też informacji sugerowanych w komunikacie.” / mBank

wirus-ubezpieczenie-transakcji-mbank

Sam komunikat powinien wzbudzać podejrzenia klientów, ponieważ zawiera niezliczoną ilość błędów i nie wygląda na taki, który był napisany przez rodowitego Polaka. Dokładne przeczytanie powyższego okienka powinno zapalić lampkę w głowie każdego, kto choć raz w życiu usłyszał słowo phishing.


Phishing najogólniej pisząc jest to próba wyłudzenia poufnych danych (np. hasła do logowania, bądź kodu autoryzacyjnego SMS) poprzez podszywanie się pod inny podmiot, w tym przypadku instytucję finansową mBank.


W tym przypadku osoba odpowiedzialna za atak próbowała wymóc na kliencie dodanie podstawionego przez nią rachunku bankowego do listy odbiorców zdefiniowanych.


Ostrzegamy, że komunikat nie został wygenerowany przez bank, a przez wirus. Nie należy podejmować żadnych akcji sugerowanych w treści fałszywego komunikatu. To już druga próba ataku na klientów mBanku w krótkim przedziale czasowym. Wcześniej klienci mBanku mogli zobaczyć fałszywy komunikat dot. bezpieczeństwa.